Tesztet írnék teleszkópvillámról. A teszt során bemutatom a villát és „rugó”utat állítok rajta.
2013-nyarán vettem a teleszkópot, a Bikediscount tól. Eredeti dobozban teleszkóppumpát mellékelve kaptam meg a kicsikét. Nagyon igényes csomagolásban egy nagyon profi villa.
Jellemzői: Szimplaváll, 36mm-es alu becsúszók, 100-150-170mm belülről állítható úttal(HLR), alacsony és magas nyomású kompresszió állíthatóság, olajcsillapítás(bontható”patronba zárva”), Tapperedes alu villanyak, tekerős átütő tengely és 2200g súly. Egy igazán testre szabható villa kifinomult mozgással megfizethetőbb áron.
1. Doboz
2 Első szempillantásra
2013-nyarán vettem a teleszkópot, a Bikediscount tól. Eredeti dobozban teleszkóppumpát mellékelve kaptam meg a kicsikét. Nagyon igényes csomagolásban egy nagyon profi villa.
3 Állítva
Vágjunk neki!
Először teljesen szétszerelt állapotban kezdeném, majd szépen sorban összeszerelés felé haladok.
Megjegyezném, hogy nem kell különleges szerszám a szét szereléshez 13,28-as villáskulcs 1.5, 2, 6-os imbusz, egy kicsi lapos csavarhúzó(kipattintani a gyűrűt később).
4 Robbanttt ábra 1
5 Robbantott ábra2
6. Olajos oldal, kompresszió állító tekerő gombokkal
7. Olajos oldal visszaút csillapítás tekerő gombjával
8. Kopresszió állítására szolgáló patronvég
9. Patronház
10. Itt a villa útja 100mm
11. Itt 170-es a villa útja
Bal lábban kapott helyt a rugózó elem a levegő és a hozzá tartozó dugattyú. Itt lehet a villa útját növelni csökkenteni a furatok mentén. Ezt egy furatos korong, és egy hasított ék (brezonstift) ki és bepréselésével lehet megoldani. Szerintem ez egy elég egyszerű megoldás, de hát nincs minek elromolni. Szóval 5-ös!
12.Szár, perselyek, szivacsgyűrű!!!, Motorex teleszkópzsír
Okosan megtervezett felső perselyezés, olajelvezető réssel. Gyárilag is már amikor kivettem a dobozból volt benne megfelelő olaj, és zsír. Ez számomra nagyon pozítív benyomást tett, mert így azonnal használható, és nem kell vásárlás után szétszedni ez miatt. Így is tettem szóval csak most közel 1 év használat után tettem meg.
Sajnos sok gyár nem figyel erre a fontos apróságra oda, számomra nem teljesen érthetetlen indíttatásból. Fogyasztói társadalom!?
1 év használat után az olaj extraszűz, és pormentes, sérülésmentes belülről.
Kis tisztítás alkoholos féktisztító sprai-vel, kimosni a szivacsgyűrűket, olajba áztatni, majd telózsír és együnk összerakni.
13. Egy…
14 Két…
15 Háá.. és kész a csillapítás
Most a másik oldal kerül a helyére, egy kis zsír társaságában, a rugózó lábban.
16. Itt kell a biztosító gyűrűnél, az a finommechanikai csavarhúzó
17 Ha itt tartun már csak a láb hiányzik
17 Zsírzás
Olajat a szivacsra, Motorex telózsírt a szimeringre, és a rugók nélkül óvatosan összeházasítani, rögzítő csavarokat a helyére csavarni a villa láb alján, és a szimering rugókat végül a helyére pattintani.
18. Szivacsgyűrűnek friss telóolaj
19. Villa alján rögzítőcsavarok
20. 13 villás, 6-os imbusz
21. Komresszió állító kupakok a helyükön(1,5 imbusz)
22. Védőkupak
23. Elkészült.
Nagyon szeretem a villát remekül helytállt mindeddig. Magyar OB-n, Kárpátokban, és a Mártában is több alkalommal az elmúlt és jelenlegi év során. Egyáltalán semmilyen hátrányát nem tudom megemlíteni.
Köszönöm, hogy elolvastad a tesztem, és megtiszteltél a figyelmeddel!
Tesztelő Tóth Dávid.