MBKSE

Norco Atomik DH váz

16Régi vágyam teljesült pár hónapja, ugyanis boldog tulajdonosa lehettem egy Noco Atomik 2009-es váznak. Még tizenéves koromban, mikor az Extreme Channel-en a Drop In TV adását néztem, ismerkedtem meg a márkával és a hozzá köthető filozófiával, kerékpárosokkal. A triálosok bizonyára jól ismerik Ryan Leech nevét, akinek egy kifeszített lánc sem akadály, ha Norcoval tekerhet. Illetve a freeride vonalról a „tésztahajú” Jay Hoots neve is ismerősen csenghet.

 

atomik09-váz-oldalról

A márka Kanadából indult hódító útjára még 1964-ben. Hazánkban a MOFO jóvoltából a Bikelab üzleteiben lehet elérni a Norco kerékpárokat. Egyesületünkben összesen hat boldog Norco tulajdonos van, abból két Atomik és négy Team DH. Az Atomik váz már egy ideje mozgatja a fantáziámat, de nehezen tudtam volna beszerezni, ha nem lenne itthon forgalmazója. Így amikor megtudtam, hogy van lehetőség Norcot szerezni, éltem vele.

atomik09-váz-hátulról

Egy Specialized Bighitet nyugdíjazott, amely jó döntésnek bizonyult. Bár formailag nagy a hasonlóság, menet közben mégis nagy a különbség. No de ne ugorjunk ennyire előre, először pár szó magáról a vázról. A bringám lelke 2009-es évjárat, de teljesen új váz, csak gondolom maradt meg belőle pár darab a gyárnak és azt most szórták ki az én nagy örömömre.

atomik09-15-fejcső

Az elejétől haladva, egyből szembe tűnik a méretes fejcső. Bizony, ez már a másfeles szabványt használja, így nagymértékben személyre szabható. Lehet variálni a kormánycsapágy csészékkel és ez a geometria egyénre szabásában is sokat segít. A fejcső szöge egyébként a rugóstag felső csatlakozásának forgatásával 63,8 vagy 64,8°. A fejcsőtől tovább haladva oldalmerevítéseket találunk a felsőcső és alsócső között, amely a merevséget hivatott elősegíteni. A csőprofilok az első háromszögben kör keresztmetszetűek. A mozgásért felelős hátsó traktus a Specialized FSR rendszerét használja és VPS néven fut. Egy gyönyörűen felületkezelt arany színű link kapcsolja össze a váz elejét és hátulját, mozgásra kényszerítve a Fox DHX 3 Boostvalve tagot.

atomik09-középrész-és-iscg-

A középrész környékén értetlenkedtem egy kicsit. Az nem világos, hogy miért csak 68mm széles a középcsapágyház, holott hátul 150mm-es agyat fogad. Az ISCG konzol is lehetne vastagabb, de legalább van rajta régi és új fajta rögzítés is. A láncvillát és támvillát óvatosan meghajlították, hogy a bringás lába tekerés közben ne érjen bele. Itt már téglalap profilú alumíniummal dolgoztak a tervezők. A csapágyak méreteiről és a forgáspontokról negatívat nem tudok írni, hiszen minden forgáspontban ipari csapágy dolgozik, megfelelően letömítve és ráadásul szép nagy felületen érintkeznek egymással nagy anyagvastagsággal, így a merevséggel sincs gond, főleg, hogy erre még rádob egy lapáttal a 12mm-es átütő tengely.

atomik09-rugóstaglink

A nyeregcső mérete 27,2 és figyeltek arra is, hogy ne tudja az ember annyira letolni a csövet, hogy az beleérjen a tagba. A linkre visszatérve 2 furat található benne, amikbe a rugóstagot lehet helyezgetni. A felső állásban 228mm, az alsóban pedig 198mm a rugóút. A rugóstag másik végén található forgatható befogatás segítségével nem csak a fent említett fejcső szöget, hanem a középcsapágy magasságát is lehet állítani, 360-380mm között. Fogjuk rá ez egész jó, bár szerintem egy picivel lehetne alacsonyabban a középrész, bár az is igaz, hogy így nem kell félnem a hajtókar leakadásától és a kormányon túliak társaságába sem kaphatok ezzel a vázzal belépőt.

atomik09-láncvilla-design-

A külcsín nekem különösen tetszik, főleg, hogy kevés ilyen jellegű festéssel találkoztam. Szóval fogták a nyers vázat és finoman szemcseszórták, ezáltal érdes felületet kaptak. Ezt festették mattfeketére, majd jöhetett a piros sárga design, és a támvillákon a szürke mintázat, majd az egészet lakkozták. Eszméletlen szép minták ösztökélik az embert, hogy ráüljön és jól meghajtsa, no meg gondoltak a kisgyerekekre is akik folyamatosan kérdezgetik, hogy milyen kategóriájú váz ez. Nos ezért került föl gondolom a nyeregvázcsőre egy elég szépen látható DH felirat, így akit leelőzöl az is tudja, hogy esélye sincs ellened.


Írta: Jurecska Mátyás


AddThis Social Bookmark Button

Copyright by MBKSE 2012. All rights reserved. Created by VisioDESIGN

Top Desktop version