MBKSE

Norco Atomic 2009 Teszt II.


my atomik 1Az előző írásomban már részletesen beszámoltam a vázról, de mivel ez egy kerékpár teszt lesz, ezért lássuk miből is épült a bringa.Pár alkatrész már adott volt a régi bringámról. A hajtómű egy FSA MotoX 170mm-es integrált tengelyes darab. Eddig gondom nem volt vele és szerencsére a pedálnál van acél perselyezés is. Kicsit nehéz, de 2 éve megelégedéssel használom. A lánckerék egy 36 fogas Sinz termék kiegészítve egy Truvativ Boxguide terelővel és zöld lánckerék csavarokkal. Az erőátvitelről egy KMC x9 lánc gondoskodik patentszemmel.

 A pedálok is maradtak, Wellgo tipusú alacsony profilos ipari csapágyas darabok. Fékekből az Avid Elixir R 203/203 verzió volt itthon. Ezek is jól teljesítettek a bighiten és eddig az atomikon sem csalódtam bennük. Persze ezen sokat segítenek a Kool Stop fékbetétek

DSCF9614

A váltó rendszer és a kormány is megmaradt és szívemhez nőtt darabok. A váltást Sram x7 trigger váltókar vezérli egy rövidkanalas Sram x9 hátsó váltón. A precíz irányíthatóságról egy zöld Race Face Atlas FR (785mm széles) kormány gondoskodik. No de ennyi még kevésnek bizonyult egy bringához, így beszereztem még a szükséges alkatrészeket. Ha már az előbb a kormánynál tartottunk, kell hozzá egy stucni  egy villa és kormánycsapágy.

 DSCF9621

Superstar Components lime zöld integrált stucnit választottam 50mm hosszú és jó alacsonyan tartja a kormányt, hiszen a villa amelynek a felső vállára rögzül, nem más mint egy Fox 40Rc2 (2009es). Nagydarab villa, de meglepően könnyű és jól állítható teleszkóp. Viszont a kedvencem benne a merevsége ami eddig egy villámhoz sem hasonlít. Biztos a báznak is szerepe van ebben, de ezzel a villával kiegészítve mindenen átmegy nyikkanás nélkül. A kormánycsapágy egy E13 szűkítős tipus. Kicsit jobban is lesüllyeszthették volna az alsó csapágyat a csészében, hiszen így pár milliméteres hézag tátong az alsóváll és a fejcső között. Bár ez csak esztétikai probléma.

 DSCF9615

Kellett két kerék is amelyet magam állítottam össze és Budai Laci Bácsinak köszönhetően be is fűztünk. Az agyak Superstar Components ipari csapágyas Britis Racing Green színűek, ezüst DT küllőkkel, zöld BTS alu anyákkal és a szerintem egyik legjobb durvulásra szánt felnivel kiegészítve amely nem más mint a Mavic D521 vagy manapság EX721. Ezüst színű 32 lyukas hegesztett felnik 28mm-es külső szélességgel. Nagyjából ilyen magas is és elég régóta bizonyít sok ember alatt. A féktárcsákat zöld BTS csavarokkal tettem föl.

 DSCF9624

A hátsó keréken egy Shimano Ultegra 1998as 9 sebességes sor található. A két legnagyobb fogaskerék alu tartóbakon van, a többit gyönyörűen megmunkált alu hézagolók választják el. Nagyon szép darab, igényesen kivitelezve és így talán nem marnak bele a fogaskerekek annyira a hátsóagy alu kazetta testébe.

Ha már a vázon a link arany színű, így esett a választásom a Shimano Saint középrészre. Jól forog benne az FSA hajtómű és elég nagy menettel kapcsolódik a vázba. Nyeregcső bilincsből egy zöld XLC csavaros verziót választottam. A nyeregcső egy lime zöld Superstar Components 27,2-es belülről ovális furattal . A legjobb benne azonban az, hogy a kis rugó amit beépítettek a nyeregpálca összeszorító lapok közé, az nagyban megkönnyíti a nyereg ki és beszerelését. Nos a nyereg egy haveromtól került hozzám és 180g, titán sines, karbon alappal rajta minimál szivacsozás és kevlár burkolás. Sokat nem ülök rajta.

 DSCF9616

A kormány és hátsóváltó kapcsolatot egy zöld Shimano váltóbowdenház végzi. A markolat pedig szintén zöld, Funn Combat Grip. Kicsit keskeny, de nem rossz.

Már csak Gumik kellenek és összeáll a gép. Nos abból most per pillanat hátul egy duplafalú 60-as keménységű Maxxis High Roller 2,5-ös van feltéve elől pedig egy szimplafalú WTB Prowler MX 2,5. Jól kanyarodik, relatíve könnyű és nem túl kemény összetételű.

 my atomik 1

Egy jó nagy masina született ezekből az alkatrészekből. Pár dolog itthon csak rendeléssel beszerezhető. A Superstar Components egy angliai cég akiktől lehet interneten rendelni. Jó ár/érték arányú színes cuccaik vannak. Azért döntöttem mellettük, mert untam már az ezüst/fekete kiegészítőket és valami színt szerettem volna vinni a bringára. Sikerült.    

Írta: Jurecska Mátyás

AddThis Social Bookmark Button

Copyright by MBKSE 2012. All rights reserved. Created by VisioDESIGN

Top Desktop version