MBKSE

Merida One-Sixty Bike Check

mMióta montizok, azóta vágyok egy minden körülmények között megfelelően használható kerékpárra. Az évek hosszú sora alatt több féle bicó is megfordult alattam, így nagyjából kialakult bennem egy elképzelés a leendő bringáról.

Nálam az univerzális használat azt jelenti, hogy minimális mértékben, de fel tudjak vele jutni a hegyre, de lefelé lehetőleg egy DH bicó teljesítményét nyújtsa. No meg ne legyen túl nehéz.

Mindezt figyelembe véve esett a választásom a Merida One-Sixty-re. Persze több hasonló kategóriás bicó is szóba jöhetett volna, de ez tetszett a legjobban. (a Bikemag és a BikeFun jóvoltából tesztelhettem még prototipus korában) na meg 5 év gari van rá, ami szintén nem rossz.

m2

Tehát alapnak egy 160mm-t mozgó virtuális forgáspontos (Virtual Pivot Kinematic) Merida One-Sixty 3000 vázat válsztottam, M-es méretben. A vázat gyárilag egy Fox Float CTD BV SV taggal szerelik. Jelenleg még ezt is használom, mert nagyjából megfelel az igényeimnek. 3 állásban állítható az odaút csillapítás, Climb, Trail, Descent, azaz: mászás, föl-le tekerészés, lejtőzés. Teljesen jól passzol a váz enduro tipusú felhasználásához.

Hogy elől is kellemes érzés egyen, egy Rock Shox Lyrik RC2 dual air villát választottam a vázhoz. A Dual air rugózás nem gyári megoldás, hanem a Protone olasz tuning cég terméke. Frankón működik, 170mm útból gazdálkodhatok. A csillapító egység is meg van piszkálgatva egy picit. Mivel a bicóval felfelé is tekernék, ezért nem az RC2DH csillapítást tettem a Lyrikbe, hanem a sima RC2-t. Ebben azonban van egy Floodgate nevű cucc, ami segítségével szinte teljesen le lehetne zárni a villát. Nos ezt én nem szoktam, így némi utána járást követően, a Floodgate távozott a csillapító fejből, így még jobb lett a villa érzékenysége de az állíthatósága is megmaradt.

m1

Összességében nagyon szépen együtt dolgozik a Fox taggal.

Ha már nagyjából álmaim bicóját építgettem, gondoltam meglepem magam a régóta áhított alkatrészekkel.

Így került a bringára a Hope Race Evo M4 Stealth fékszett. Sajnos lecsúsztam a nem full fekete tipusról, így utólag az Ebay-ről szereztem zöld Bore Cap-okat („dugattyú csavar”). Így már színben is passzolt a bringára. Mivel a fékek 4 dugattyúsak, én meg nem vagyok túl nehéz, ezért „csak” 180mm-es tárcsákat használok elől és hátul is. Sajnos a Hope csak a gyári versenyzők számára készít zöld alu tartóbakos féktárcsákat, így szétnéztem és találtam más márkából megfelelő darabokat. A Superstar Components nevű angliai cégtől rendeltem meg a zöld tárcsákat és még pár kiegészítőt, mint kormánycsapágyat, első és hátsó agyakat (első: 20/110, hátsó 12/142), fogaskeréksor rögzítő gyűrűt, pedálokat és markolatokat. Természetesen mindet zöld színben, mert már nagyon unom a fekete/fehér/ezüst alkatrészeket.

m3

Felnikből DT XM 450-es felniket használok. 26mm széles, 450g és hegesztett. Pont jó a súlyomhoz és a kerékpározási stílusomhoz. Hátránya, hogy relatíve puha a felni anyaga így könnyebben fel lehet ütni, de cserébe ritkább a felütésből eredő defekt.

Küllőkből is maradtam a DT-nél. 2-1,8-2mm-es tipusok találhatóak a kerekekben, zöld alu anyákkal. Eddig meg vagyok velük elégedve.

Köpenyekből többet is cserélgetek, attól függ, hol bicózom. Általában Schwalbe Nobby Nic 2,4-es EVO Snake Skin-eket használok, de DH-záshoz, vagy bikepark-ozáshoz Maxxis Minion DH F 2,5 ST-t, illetve HighRoller 2,5 60A-t teszek föl. Belsőkből pedig a CST light presta szelepes tipusait gyűröm.

m

A váltást a Sram új X.0-s Gripshift váltókarjai és első-hátsó váltói alkotják. 2x10-es rendszer, nagyon meg vagyok vele elégedve.

A lánc KMc X10 sl, a fogaskoszorú pedig Shimano XT 11-36-os. Hogy ne eshessen le a lánc, a Truvativ/MRP x-guide terelőt használom.

A hajtómű a kanadai Race Face gyár újjászületett Turbine családjából került ki. (a 90-es évek nagy slágere volt a Turbine hajtómű, szinte minden szakágban) 170mm hosszú és 26/38-as lánctányérokkal szerelték. Pont frankó erre a bringára. A stucni is a Turbine család tagja, 60mm hosszban. Nyeregcsőből egyelőre spóroltam, mert később egy Rock Shox Reverb Stealth-ot szeretnék, addig pedig egy RF Ride került a bicóba.

Kormányból az Answer cég új karbon DH kormányát nyúzom. Azért választottam, mert volt szerencsém az AM változatot kipróbálni és leesett az állam, hogy milyen merev és jó a geometriája. Így gondoltam bevállalom a Protaper DH-t. Ja meg két év garit csak úgy nem adnak egy termékre…

1

Maradt a nyereg, amiből kényelmeset szerettem volana, így esett a választásom az SDG Bel Air –re.

Szóval a fent említett alkarészekből építtem össze a bicómat. Már az első teszt kör alatt is nagyon tetszett, de ez csak fokozódott a többi tekerés alkalmával. Szerencsére volt alkalmam az Alpokban is kipróbálni a bicót és jelenthetem, hogy nem gond nélkül vette az akadályokat.

2

Köszönet azoknak, akik nélkül nem ment volna:

-BikeFun: a Merida hivatalos magyarországi forgalmazója

-Boneshaker: az Answer és DT swiss forgalmazója

-Peppe Kerékpár: a Hope fékek forgalmazója

-Pedál Kerékpár Bolt és Szerviz Gyöngyös: az összeszerelést itt végeztem

-Mátrai Betyárok KSE: Nagy Zoltán köszi a Hope Bore Cap tool-t!

-Bikelab, Nagy "Gizmó" Attila: a Race Face termékek forgalmazója

-Bikemag.hu: a prototipus tesztelés lehetősége

AddThis Social Bookmark Button

Copyright by MBKSE 2012. All rights reserved. Created by VisioDESIGN

Top Desktop version