MBKSE

X-Fusion Vengeace HLR Teleszkópvilla boncolás

P1150726

Tesztet írnék teleszkópvillámról. A teszt során bemutatom a villát és „rugó”utat állítok rajta.

2013-nyarán vettem a teleszkópot, a Bikediscount tól. Eredeti dobozban teleszkóppumpát mellékelve kaptam meg a kicsikét. Nagyon igényes csomagolásban egy nagyon profi villa.

 Jellemzői: Szimplaváll, 36mm-es alu becsúszók, 100-150-170mm belülről állítható úttal(HLR), alacsony és magas nyomású kompresszió állíthatóság, olajcsillapítás(bontható”patronba zárva”), Tapperedes alu villanyak, tekerős átütő tengely és 2200g súly. Egy igazán testre szabható villa kifinomult mozgással megfizethetőbb áron.

20130803690  
1. Doboz

20130803692

2 Első szempillantásra


2013-nyarán vettem a teleszkópot, a Bikediscount tól. Eredeti dobozban teleszkóppumpát mellékelve kaptam meg a kicsikét. Nagyon igényes csomagolásban egy nagyon profi villa.

20130803693

3 Állítva

Vágjunk neki!
Először teljesen szétszerelt állapotban kezdeném, majd szépen sorban összeszerelés felé haladok.
Megjegyezném, hogy nem kell különleges szerszám a szét szereléshez 13,28-as villáskulcs 1.5, 2, 6-os imbusz, egy kicsi lapos csavarhúzó(kipattintani a gyűrűt később).

P1150702

4 Robbanttt ábra 1

 P1150701 
5 Robbantott ábra2 

P1150703

 6. Olajos oldal, kompresszió állító tekerő gombokkal

P1150715

7. Olajos oldal visszaút csillapítás tekerő gombjával

P1150712

8. Kopresszió állítására szolgáló patronvég

P1150713

9. Patronház

P1150709

10. Itt a villa útja 100mm

P1150733

11. Itt 170-es a villa útja

Bal lábban kapott helyt a rugózó elem a levegő és a hozzá tartozó dugattyú. Itt lehet a villa útját növelni csökkenteni a furatok mentén. Ezt egy furatos korong, és egy hasított ék (brezonstift) ki és bepréselésével lehet megoldani. Szerintem ez egy elég egyszerű megoldás, de hát nincs minek elromolni. Szóval 5-ös!

P1150746

12.Szár, perselyek, szivacsgyűrű!!!, Motorex teleszkópzsír

 

Okosan megtervezett felső perselyezés, olajelvezető réssel. Gyárilag is már amikor kivettem a dobozból volt benne megfelelő olaj, és zsír. Ez számomra nagyon pozítív benyomást tett, mert így azonnal használható, és nem kell vásárlás után szétszedni ez miatt. Így is tettem szóval csak most közel 1 év használat után tettem meg.
Sajnos sok gyár nem figyel erre a fontos apróságra oda, számomra nem teljesen érthetetlen indíttatásból. Fogyasztói társadalom!?
1 év használat után az olaj extraszűz, és pormentes, sérülésmentes belülről.

Kis tisztítás alkoholos féktisztító sprai-vel, kimosni a szivacsgyűrűket, olajba áztatni, majd telózsír és együnk összerakni.

P1150726

13. Egy...

P1150730

14 Két...

P1150731

15 Háá.. és kész a csillapítás

Most a másik oldal kerül a helyére, egy kis zsír társaságában, a rugózó lábban.

P1150735

16. Itt kell a biztosító gyűrűnél, az a finommechanikai csavarhúzó

P1150741

17 Ha itt tartun már csak a láb hiányzik

P1150750

17 Zsírzás

Olajat a szivacsra, Motorex telózsírt a szimeringre, és a rugók nélkül óvatosan összeházasítani, rögzítő csavarokat a helyére csavarni a villa láb alján, és a szimering rugókat végül a helyére pattintani.

P1150757

18. Szivacsgyűrűnek friss telóolaj

P1150761

19. Villa alján rögzítőcsavarok

P1150762

20. 13 villás, 6-os imbusz

P1150765

21. Komresszió állító kupakok a helyükön(1,5 imbusz)

P1150766

22. Védőkupak

P1150771

23. Elkészült.

 

Nagyon szeretem a villát remekül helytállt mindeddig. Magyar OB-n, Kárpátokban, és a Mártában is több alkalommal az elmúlt és jelenlegi év során. Egyáltalán semmilyen hátrányát nem tudom megemlíteni.


Köszönöm, hogy elolvastad a tesztem, és megtiszteltél a figyelmeddel!

Tesztelő Tóth Dávid.


AddThis Social Bookmark Button

Copyright by MBKSE 2012. All rights reserved. Created by VisioDESIGN

Top Desktop version