MBKSE

Ukrán túra

PylypetsKárpátaljai barátaimmal utazhattam ki Ukrajnába, egy felejthetetlen nyár elei hétvégére. A schengeni határ miatt a kiutazáshoz útlevél szükséges, amit érdemes jó előre megcsináltatni, mert már tavaly is lett volna lehetőségem az utazásra és már akkor is nagyon szerettem volna menni, de még a gyorsított eljárással sem készült el időben az útlevél. Most viszont sikerült kijutnom, aminek nagyon örültem, hiszen egy fantasztikus hétvégét tölthettem a valamikori Magyarország területén, felvonós Bikeparkban a gyönyörűséges Kárpátokban.

 

pylypets4

Budapestről csütörtök este indultunk útnak Ungvárra, ahol az első éjszakánkat töltöttük. A határt valamivel több, mint fél óra várakozás után léphettük át, mert a bringákról kiviteli nyilatkozatot kértünk, hogy a haza úton igazolni tudjuk, hogy nem kint vásároltuk és ne fizettessenek vámot. Pénteken délelőtt indultunk tovább Ungvárról, ahol még felkaptuk Dan Barátunkat, aki már többször is járt nálunk a Mátrában és nagyon tetszett neki példul a kékkereszt.

16

A Pylypets Bikepark Budapesttől a 450 km, Ungvárról pedig kb. 120 Km, szinte végig autópálya minőségű utakon. Talán az utolsó 20 kilométeren, a kis hegyi falvak között mentünk rosszabb kátyús utakon, nagyjából mint Bagolyirtáson, de a festői szépségű táj, a Kárpátok kárpótolta az úthibákat.

10

Dél körül már elfoglaltuk a szállásunkat, a Pylypets nevű kis hegyi faluban, majd gyors átöltözés-beöltözés után indultunk is a felvonóhoz Bérletet váltani. Ami nagyon szimpatikus, hogy meglepően sok lehetőség közül választhatunk. Válthatunk akár 3 órás vagy 5,10 és 20 alkalmas bérletet is, az egész napos és a hétvégi mellett! Voltak is bringások szép számban, jobbnál jobb bringákkal és ami nem elhanyagolható bringás lányokkal! Több DH-s lányt láttam ott egy nap alatt, mint itthon összesen, amióta létezik ez a sport! 

Pylypets Biek Park

Miután feltöltötték a megfelelő mennyiséget a kis elektronikus kártyánkra, indulhattunk is fel a felvonóval 1200 méterről az 1600 méteren található csúcsig, ahol négy különböző erősségű pálya fogadott minket.

Pylypets Bike Park

Vendéglátóim már nem először jártak itt, ezért ők mutatták meg a pályákat, az ideális nyomokat és a veszélyes részeket. Kezdésnek rögtön a legnehezebb erősségi szintű supermarióval indítottunk, ami egy nagyon technikás 2,35 km hosszú meredek pálya. Az elején tempós kanyargós, majd az erdőbe érve hirtelen meredek, gyökeres, letörésekkel teli szintén kanyargós szakaszok követik egymást. Az előző napi esőzések miatt a sötétebb erdei részeken még elég saras-csúszós volt, ami még izgalmasabbá tette az amúgy is technikás szakaszokat.

pylypets2

Vitya barátom kiérkezésünk első körében letörte a váltófület, ami váltóstul beleakadt a hátsó kerékbe, amiből négy küllőt is kitört. Számára így indult a hétvége. Az elkeseredés nyomát sem lehetett látni rajta! Amíg új váltófül beszerzése miatt kezdett  telefonálgatni, én gyorsban leszedtem a váltót és a láncot, majd kiszedtem a 24-es Doubletrack felniből a kitört küllőket, hogy legalább le tudjon gurulni az első körünkben.

Gorillas

A másodi körben megnéztük az újonnan épített „Gorillas” nevű könnyebb, de valamivel hosszabb 3,65 km hosszú pályát. Ez egy szélesebb biztonságosabb nyomvonal, tele döntött kanyarokkal és zászlókkal jelzett kisebb nagyobb asztalos ugratóval. Egy ilyen jellegű pálya hiányzik nagyon a Mátrából. Végig biztonságosan gurulható, ide el elehet vinni a családot, barátnőt, gyerekeket, de még az idősebb korosztály is simán le tud jönni rajta. Annyira megtetszett, hogy péntek délután már csak ezen gurultunk. Körről körre egyre gyorsabban. Először nehezen sikerült az asztalos ugratókat ívből ívbe ugrani, de a nap végén már volt rá példa, hogy túl is ugráltuk őket, ha jól kijöttek az ugratók előtti kanyarok és nem veszítettünk lendületet. Vityának az új váltófület szombatra ígérték, itt még lánc nélkül gurulgatott, nem is akár hogyan!

2

A pénteki utolsó körökben nem lehetett a vigyort letörölni az arcomról, annyira tetszett az egész! Ezt meg kell ünnepelni, irány egy jó kis teraszos söröző, ahol megkóstoltuk a helyi világos és barna söröket, majd irány a szállás. Zuhanyzás és átöltözés után „terülj-terülj asztalkám” módjára fantasztikus vacsora fogadott minket kinn az udvaron a természet lágy ölén. Nagyon finom házias ételeket készített nekünk a házi néni. Itt még szinte minden házban tartanak tehenet, ezért minden napos a frissen fejt tehéntej, házi tejföl, a házi készítésű lekvárokból készített palacsinta és még sok hasonló finomság. Még vacsora előtt megkóstolhattuk a házi néni házi pálinkáját is, ami annyira megtetszett a csapatnak, hogy vásároltunk is belőle, gondolva a többi estére is.

SzuSa

Szombat reggel, mint a mesében, újra terülj-terülj asztalkám fogadott minket, szintén a szabad ég alatt. Bőséges reggeli után irány a felvonó. Egy bemelegítő gorillas után értesültünk a célban, hogy szerveződik egy verseny, pont ezen a pályán. A felkészületlenségem és a váltó problémám egy kicsit elbizonytalanított, de azért edzésben voltam annyira, hogy nekivágjak egy buli-futamnak, amiről kiderült, hogy egy dual DH lesz!

4

Mivel a nevezés INGYEN volt, gondolkoznom sem kellett, hogy induljak vagy nem. Még ha váltás nélkül is, de egy jó fokozatba végig tudom tekerni a pályát miért ne induljak? Vitya barátom lánc nélkül is elindult ezen a versenyen és az első körben az ellenfelét még így is le tudta győzni.

 3

Nekem 14 indulóból a hatodik helyet sikerült megszereznem.  Végül az egyik legesélyesebbnek tartott junior sráctól kaptam ki. A verseny végig nagyon jó hangulatban zajlott. Az első párokat kalapból sorsolták össze, így nem kellett időt sem mérni. A továbbjutókat szintén a kalapba tették és minden futam előtt húzni kellett az ellenfelet.  

 4

A párosítást peidg nemes egyszerűséggel egy műanyag táblára százas szöggel felszúrt kartonpapír-csíkokkal oldották meg, amiken a név és rajtszám volt feltüntetve. A pálya hossza miatt, körről körre egyre jobban fáradtak a versenyzők és a verseny végül annyira elhúzódott, hogy az utolsó futamok késő estére maradtak, amikor is a felvonó már nem járt. Végül a legjobb három sör vagy Kvasz (helyi üdítő ital) ivással döntötte el a dobogós helyezéseket az esti riders party-n. 

 17

Vasárnap délelőtt még mentünk néhány kört, majd levezetésként elgurultunk egy gyönyörű vízeséshez. Kora délután összecsomagoltunk és fájó szívvel indultunk haza.

vizeses

Ukrajnában az árak nagyon barátiak. A szállásért kb. háromezer forintnak megfelelő ukrán hrivnyát kellett fizetnünk éjszakánkét, ami tartalmazta a bőséges reggelit és a még bőségesebb vacsorát. Ezer forintért 35 Hrivnyát adnak. Egy liter diesel  11 Hrivnya ami kb.  385-Ft. Egy korsó sör kb. 280Ft míg a 2 napos felvonó bérlet 5600-Ft az egy napos pedig kb. 3200-Ft.

199

A pályák nagyon jók , bár még nincsenek teljesen kiépítve és még szalagozva-szivacsozva sincsenek, mit például Ausztriában, de csak idő kérdése és ott is hamarosan ezek a fejlesztések is ekészülnek. A kijelölése, táblázása már most is nagyon jó. A hegy tetején térkép és útbaigazító táblák mutatják meg nekünk a nyomokat, illetve tiltják meg a gyalogosoknak és motorosoknak a bringapályán való közlekedést. A fontosabb kereszteződéseknél is hasonló figyelmeztető és tiltó táblák találhatóak. 

Vendéglátóimmal

Ez után a fantasztikus hétvége után haza érve, csak remélni tudom, hogy kishazánkban is enyhül a szigor és a merev tiltás után lehetővé teszik, hogy a Mátrában is lehessen kijelölni hegyikerékpár utakat, sportolásra alkalmas pályákat, amik nem kis mértékben növelnék meg a térség turisztikai vonzerejét! Remélem, hogy lassan megtanulunk egy csónakban ülve egy irányba evezni úgy mint a szomszédos országok, köztük már Ukrajna is.

 

team

Köszönöm a lehetőséget Szusa, Vitya és Deema barátomnak. Jövő nyáron újra megnézzük Kárpátalját!

Végül pedig itt van két video a két legjobb pályáról. A drift kameráért külön köszönet Tóth Balázsnak.

Bike Trail: Supermario

Bike Trail: Gorillaz:

 


AddThis Social Bookmark Button

Copyright by MBKSE 2012. All rights reserved. Created by VisioDESIGN

Top Desktop version